onsdag, augusti 16, 2006




CHALLENGE OF THE TIGER
Kungfu-agent-action med Bruce Lee-kopian Bruce Le i huvudrollen. Idiotfaktorn är otroligt hög och knasigheterna staplas på varandra. Favoritscenen är nog ändå när Bruce Le hamnar i kungfu-strid med en tjur på en tjurfäktningsarena. Det kan tänkas vara en vinkning till Sonny Chibas tjurslakt i Karate Bullfighter fast till skillnad från den filmens massiva blodsprut sker den här tjurens dödsscen i en kort vansinnigt dum animation där ett fult tecknat tjurhuvud spricker. Hög idiotfaktor som sagt. Jag gillar också när Bruce Le förklarar den kinesiska kungfuns innersta väsen med orden ”Det gäller att slå hårt och träffa rätt”.

DEATHSTALKER
Riktigt dumt barbaräventyr där Peter Seipens och Fabios okände son är ute på quest efter lite magiska prytlar så världen kan räddas från ondskans makter. Det brassas på med bara bringor och magiska vapen och billiga monsterfigurer. Jag är inte direkt puritan när det kommer till barbarfilm och fantasy men scenen med stringtroseklädda silikonbrudar som utövar lerbrottning kändes något malplacerad och onödig tycker jag. Jag vet att jag är en idiot som gillar sånna här dumheter men faktum är att jag tycker det är riktigt riktigt bra och jag längtar efter att se Deathstalker 2, 3 och 4.

1 Comments:

Blogger Frank Delux said...

Jag rekomenderar klassikern "Bruce Lee fights back from the grave", om du inte redan har sett den. Fantastisk film.

17 augusti, 2006 14:34  

Skicka en kommentar

<< Home