tisdag, juni 23, 2009



JUNGLE VIRGIN FORCE (1983)

Woohaa! Cyborgtemat höll inte i sig så länge. Som vanligt hamnar jag till slut i djungeln. Det är inte så att jag hatar framtiden och maskinmänniskor, tvärtom, men alla vägar bär till djungeln, som det verkar. Och inget mig emot när man hamnar i sånt här indonesiska knasdjungelraffel. En kvinnlig tarzan, en häxdoktor, kannibaler, galna vildar, härliga lasereffekter, nonstop djungelaction, och ett galet primitivfunky synthsoundtrack och crazy tvätflöjtsjazz. Åh djungeln!

MONDO CANNIBALE (1980)

En av mina Franco-favoriter. Massa djungel (eller ja nån tysk djurpark kanske snarare), slappa kannibaler med butterickssmink, Al Clivers frånvarande skådespel, helvildjungelmusik som varvas med tysk hammondmuzak. Jag är omåttligt förtjust i den här perioden hos Franco, efter hans Erwin C Dietrich-producerade filmer med hög budget (nåja allt är relativt) kastade han sig ut i det totalt vansinniga lågbudgetträsket med sedvanligt obekymrad låtgå-glädje. Självklart hoppade han på kannibaltåget och sket ur sig parallellt denna och The Devil Hunter (Sexo cannibal) och det är två härliga filmer. Stor filmkonst blir det vid kannibalattackerna då allt går i extrem slowmotion och scenerna håller på länge länge.

MONSTER CAMP (2007)

Ingen djungel här men väl en dokumentär om en samling amerikanska lajvare som en gång i månaden samlas i naturen och leker fantasy. Efter att ha sett den här trailern förstod jag att jag måste se filmen. Trodde att jag hade nåt av King of Kong-klass framför mig men det var tyvärr inte så bra men fortfarande en skitbra och intressant och smått rörande film med en del oförglömliga scener med hög nördfaktor.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grym blog. Bra filmsmak. Skulle önska mig två saker: Länkar till trailers om du hittat nån och länkar till torrents om du hittat nån (fler seeds = bättre speed).

Tack och håll ångan uppe!

24 juni, 2009 17:53  
Blogger Viktig fakta said...

Tacktack. Ska tänka på trailers, men annars är det ju bara att youtuba själv, det är typ där jag hittar trailers.
Torrents sysslar jag knappt med, det är så mycket strul tycker jag. Tankar rapidshare istället och betalar en liten månadssumma så det går fort och smärtfritt. Surrealmoviez.info är en guldgruva.

24 juni, 2009 21:39  

Skicka en kommentar

<< Home