fredag, april 09, 2010


DEADLY PREY (1986)

I den kaliforniska vildmarken finns ett träningsläger för legosoldater, och deras specialitet är att erbjuda träning på oskyldiga människor som de kidnappar och släpper loss i skogen. En vacker dag gör de det stora misstaget att kidnappa och jaga Mike Danton, världens tuffaste vietnamveteran, och det blir stenhård vansinnesaction helt utan hejd. Mike har fluffig blonderad frisyr och är filmen igenom iklädd endast tajta jeansshorts. Det här kan mycket väl vara den bästa flåsaction jag nånsin sett. Jag älskar dig Deadly Prey, du är min finaste vän! Kolla klipp HÄR. Regissören David A. Prior ligger bakom inte bara detta flåsactionmästerverk utan även världens bästa idiotslasher Killer Workout. Just nu känns det som att jag måste se alla Priors filmer. På tur står hans debut den obskyra slashern Sledgehammer (1983) samt hans senaste, nån slags 28 days later-kopia, Zombie Wars (2008). Däremellan har han på sitt samvete ett tjugotal skräpfilmer i form av diverse flåsaction, skräck, scifi. Alla måste jagas fram och ses. ALLA sa jag.



BLACK ROSES (1989)

Hårdrocksbandet Black Roses ska spela i en sömnig kristen småstad och vuxenvärlden försöker stoppa det, men kidsen får sin vilja igenom och bandet får spela. Det visar sig såklart att Black Roses och deras fronfigur/sångare Damien (!) är onda demoner som lurar ungdomen i fördärvet med lömska dolda budskap. Barnen blir besatta och går bananas och det blir eländes elände. Riktigt ostig film som med lite snabbspolning gick att uthärda.