torsdag, maj 18, 2006

IMPRINT





Takashi Miikes bidrag till skräckserien Masters of Horror utpelar sig på en bordell i 1800talets Japan. Det här är första och hittills enda Mastersofhorror-film jag sett och jag förvånades mycket av det grafiska våldet. Jo visst, jag har sett en och annan Mikke-film tidigare men det här är ändå en TV-film, vilken kanal visar det här? En utdragen tortyrscen med nålar under samtliga naglar, läpparna och ögonlocken - det är väl ändå lite väl tufft även för betalkanaler. Eller? Jag kanske har missfröstått allt föresten, men jag tror i alla fall att det är gjort för att visas på TV. Jaja strunt i det, hur var den här filmen då? Tja... väldigt mycket tja... rätt tråkig och tramsig kärlekshistoria som inte alls funkar. Det enda som funkar, typiskt nog, är den tidigare nämda tortyrscenen och det var jävligt otäckt att se. Jag är iofs extremt känslig för vasst våld, och då särskilt mot naglar och ögon. Fast vill man ha lite nåltortyr plus bra miikefilm skall man satsa på att se hans vansinnigt stenhårda kammardrama "Audition" istället.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

02 juli, 2006 13:24  
Anonymous Anonym said...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

20 juli, 2006 15:20  
Anonymous Dead Dog said...

"Nice colors"?
Är du helt dum i huvudet?

06 augusti, 2009 01:14  

Skicka en kommentar

<< Home